Author Archives: H. Linssen
Connecties
Uitgeverij Clavis – Van Abbemuseum – Fontys Hogescholen – De Schoolschrijver – VPRO radio – Uitgeverij Clavis – NRC – Bulkboek – Uitgeverij Zwijsen – Berrie Heesenprijs – Kunstloc – Omroep Brabant – Cultuurstation – Cubiss – Bibliotheek Eindhoven, Midden
Connecties
Uitgeverij Clavis – Van Abbemuseum – Fontys Hogescholen – De Schoolschrijver – VPRO radio – Uitgeverij Clavis – NRC – Bulkboek – Uitgeverij Zwijsen – Berrie Heesenprijs – Kunstloc – Omroep Brabant – Cultuurstation – Cubiss – Bibliotheek Eindhoven, Midden
Biografie
Bij mijn geboorte kreeg ik de naam Hanna. Deze naam staat in mijn paspoort maar iedereen noemde me Hanke. Toen ik het omslag van mijn eerste boek ontwierp verscheen er ogenschijnlijk vanuit het niets de naam Hanna. Het klonk mooi
Biografie
Bij mijn geboorte kreeg ik de naam Hanna. Deze naam staat in mijn paspoort maar iedereen noemde me Hanke. Toen ik het omslag van mijn eerste boek ontwierp verscheen er ogenschijnlijk vanuit het niets de naam Hanna. Het klonk mooi
Illustraties
De personages op de prenten van Hanna zijn persoonlijkheden met karakter. Ze handelen, hebben interactie en tonen hun emoties. De tekeningen zijn veelal een aanvulling op de tekst en zelde een directe vertaling daarvan. Hanna streeft naar een beeld waarin
Illustraties
De personages op de prenten van Hanna zijn persoonlijkheden met karakter. Ze handelen, hebben interactie en tonen hun emoties. De tekeningen zijn veelal een aanvulling op de tekst en zelde een directe vertaling daarvan. Hanna streeft naar een beeld waarin
Kinderboeken
Hanna debuteerde bij uitgeverij Clavis met het prentenboek ‘Koon en Leeuw’. Dit boek kreeg al snel het vervolg ‘Koon en Leeuw en de koningsdochter’. Hanna was verantwoordelijk voor zowel de tekst, de illustraties en de lay-out. Koon en Leeuw Het
Kinderboeken
Hanna debuteerde bij uitgeverij Clavis met het prentenboek ‘Koon en Leeuw’. Dit boek kreeg al snel het vervolg ‘Koon en Leeuw en de koningsdochter’. Hanna was verantwoordelijk voor zowel de tekst, de illustraties en de lay-out. Koon en Leeuw Het
Kunsteducatie
Scholen zijn voor hun kunsteducatie veelal afhankelijk van aanbieders uit het culturele veld. Hanna werkt als zelfstandig ontwikkelaar altijd vanuit een vraag, meestal rechtstreeks afkomstig uit het onderwijs. Om de kwaliteit te waarborgen zoekt ze samenwerking met andere initiatieven en gemeentelijke
Kunsteducatie
Scholen zijn voor hun kunsteducatie veelal afhankelijk van aanbieders uit het culturele veld. Hanna werkt als zelfstandig ontwikkelaar altijd vanuit een vraag, meestal rechtstreeks afkomstig uit het onderwijs. Om de kwaliteit te waarborgen zoekt ze samenwerking met andere initiatieven en gemeentelijke
Filosofie
Hanna voert filosofische gesprekken in het onderwijs. De deelnemende groepen variëren van leerlingen en leerkrachten tot studenten en docenten. Ze voedt de groep met prikkelende vragen, anticipeert op wat wordt ingebracht, heeft oog voor alle deelnemers en activeert het zelfstandig
Filosofie
Hanna voert filosofische gesprekken in het onderwijs. De deelnemende groepen variëren van leerlingen en leerkrachten tot studenten en docenten. Ze voedt de groep met prikkelende vragen, anticipeert op wat wordt ingebracht, heeft oog voor alle deelnemers en activeert het zelfstandig
Vrij werk
Deze serie Hori-zone is ontstaan vanuit de vraag: -Wat is waarheid? Omdat de taal die ik tot mijn beschikking had tekort schoot, formuleerde ik een tweede vraag: -Bestaat er naast het taalkundig begrip waarheid, een visueel beeld dat net zo universeel
Vrij werk
Deze serie Hori-zone is ontstaan vanuit de vraag: -Wat is waarheid? Omdat de taal die ik tot mijn beschikking had tekort schoot, formuleerde ik een tweede vraag: -Bestaat er naast het taalkundig begrip waarheid, een visueel beeld dat net zo universeel